Vi har framför oss en spännande höst med många härliga gästlärare som kommer att berika våra elever med just det som Gud har anförtrott för dem att förvalta. Vissa möten kommer att vara öppna för alla att delta, vissa tillfällen är enbart för våra elever. För att få veta när vi har öppna möten, prenumerera gärna Arkens nyhetsbrev här.

• 16-18 september har vi glädjen att välkomna en av våra tidigare elever, underbara Elin Marøy från ”Resting Place”, Norge till oss. Hon kommer att leda våra elever in i en djup vila och att möta Jesus ansikte mot ansikte. Vi ser mycket fram emot dessa dagar!
  • 3-6 oktober får vi ett efterlängtad besök av Bill Prakard från Kanada. Han är en stark inspsiratör med decenniers erfarenhet om biblisk helandetjänst och mission i många svåråtkomliga delar av världen. Han är en stark inspiratör som har en smörjelse och förmåga att hjälspa dig att se och tro på Guds storhet och möjligheter – ingenting är för svårt för Honom!
  • 14-17 oktober kommer vår älskade ”son i huset”, Martin Reén, att välsigna bibelskolans elever med sin ljuvliga, livsförvandlande undervisning om Faderns oändliga kärlek och vår identitet som hans älskade barn. Martin är också en flitig författare och han undervisar och betjänar människor runtom i världen och i många bibelskolor. OBS! Förmiddagens undervisning är endast för elever, eventuella kvällsmöten kommer däremot att vara öppna för alla, mer info kommer att finnas på www.arken.org.
  • 5-7 december har vi glädjen att välkomna Claus Möller, en stark trons predikant, han också en före detta bibelskole-elev som har i flera decennier varit en omtyckt och uppskattad predikant med kopplingar till många olika länder. Många har fått möta Jesus som helaren och befriaren genom hans radikala tjänst.

Vi kommer också att ha några öppna seminarier med våra egna lärare och predikanter:

• 6-8 september kommer bibelskolans grundare Linda Bergling att börja höstterminen med undervisning om vikten av den andliga kärleksrelationen med Jesus, att leva i den helige Andens närvaro.
  • Under hösten (datum  meddelas senare) kommer studierektor Petra Jäppinen att ha ett delvis öppen seminarium utifrån sin debutbok ”Ojämförlig” som handlar om vikten av att bli fri från destruktiv jämförelse. Hon kommer att undervisa bland annat om orsaker bakom jämförelseproblemet, hur det kan uttrycka sig och såklart hur man kan finna en väg ut.